twitter
rss


Некада је Бранко Коцкица отпевао песму нашег одрастања, а данас једна Марија пева песму вечности која је уткана у лутке које причају своје приче. Поред лутака Марија преноси песму неодрастања на све аспекте свог деловања. Зашто детету купити лутку која је дело petljica_igrackica_handmade сазнајте у причи која у себи носи радост детета и мудрост одраслог човека. Иначе, данас је диван дан дами која се налази иза профила petljica_igrackica_handmade и овако ћемо јој пожелети још много успеха, играчака, прича и песама јер живот који она живи јесте једна слатка бајка на јави.

На слици се налази наша другарица Маша из Маминог и Машиног света, а ранац је дело Петљице.

  • Представите се. (Име, презиме, занимање, хоби, ваша животна радост/филозофија)
Марија Марковић, по занимању посластичар. Мој хоби је заправо и моје тренутно занимање, а то је плетење. Поред тога уживам у времену које проводим са породицом, волим да кувам и експериментишем у посластичарству. У животу се водим филозофијом несебичног даривања. Поклонити, даровати, учинити некога срећним и притом не очекивати ништа заузврат, је чин који ме доводи до личне сатисфакције, као и проналаска мотивације за нове радове.


  • Шта је, када и како је настао пројекат Петљица?
Како се годинама бавим плетењем за личне и породичне потребе, као и из хобија, одлучила сам да ову креативност преточим у занимање. Први радови су настали октобра 2017 и више су ишли у правцу конфекције за одрасле и децу. Сада су то претежно играчке и морам бити искрена, тај правац ми се више допада.


  • Ко Вам помаже у изради сваког од чудеса, обзиром да је сваки уникатно дело? Ко Вам је пренео ову дивну вештину?
У изради ми првенствено помажу чланови уже породице, али се најчешће трудим да сама завршим производ, јер сам тада најзадовољнија. Занат сам као мала крала од своје баке, касније и од маме, проблем је био прилагодити се, јер сам ја леворука а оне су десноруке. Жеља за учењем је на срећу била јача, па ми је касније индивидуално истраживање на тему метода плетења путем интернета помогло да се извежбам и усавршим.


  • Коме су намењени производи Петљица? Да ли је прилагођена посебно неком узрасту?
Оно што је јединствено код ових производа, је то да немају одређену циљну групу. Луцкастим креацијама се највише радују најмлађи, док се најстарији такође веома радују необичном, ручно прављеном комаду гардеробе као и мањим ситницама.


  • Којим темама се бави Петљица? Шта Вас мотивише? Где налазите инспирацију?
Идеја петљице је да у домове унесе традиционални дух, праве али нажалост често изгубљене вредности и сигурност. У данашњем времену технологије и суфицита пластичних играчака на тржишту, производи од еколошких материјала су нажалост изгубили на значају. Циљ и мотивација се заправо и базирају на томе, да малени принчеви и принцезе уживају у игри са плетеним играчкама, без опасности да ће се непотребном пластиком или металом повредити. Циљ је такође подстаћи младе таленте креативности, јер имајући у руци такву једну играчку, добиће и сами идеју да направе нешто слично – ако ништа друго онда обичну ”крпeњачу”. Инспирацију налазим у људима који ме окружују, првенствено у најмлађим члановима породице.


  • Како васпитачи/васпитачице, учитељи/учитељице, родитељи и деца реагују на производе са потписом Петљица? Позитивни/негативни коментари
Реакције су фантастичне. Породице ме препоручују другим породицама, дечица носе своје играчке на спавање а учитељи и васпитачи су најзадовољнији позитивним утицајем ових играчака на децу а то је, као што сам напоменула: креативност и окренутост здравим материјалима и природи.


  • Да ли сматрате да је у данашње време тешко подсетити људе на срећу? На детињство? На машту?
Нажалост да. Док су родитељи свакодневно прековремено у својим канцеларијама, заокупљени рачунима и бригама, деци се најчешће гурају таблети и мобилни телефони у руке како би били мирни и имали занимацију неко одређено време. Тиме се деца отуђују, радују их материјалне ствари, и та је радост најчешће кратког рока. Комуникација са виртуелним машинама их чини агресивним, асоцијалним, раздражљивим. Детињство им пролази у собама и кућама, машта остаје заробљена иза екрана мобилних телефона. До неке деце чак никад ни не стигне.


  • Да ли деца данашњице знају да маштају? Како им Петљица помаже у томе?
Као што сам у претходном одговору нагласила, машта код деце данашњице је све чешће мисаона именица. Петљица им помаже да у интеракцији са својим плетеним играчкама, деца стварају имагинарне светове, смишљају бајке у којима су они и њихове меде главни актери и на такве приче никада не ставе једну, већ само три тачке.


  • На који начин можемо доћи до производа Петљица? Ваш контакт, цена?
Производи се за сада рекламирају и наручују преко фејсбук странице petljica_igrackica_handmade, као и инстаграм профила. Тамо се могу наћи и фотографије досада израђених производа и креација мада сам ја отворена за сваке предлоге и жеље. Уколико клинци имају неки необичан захтев, увек сам ту да саслушам и у договору са родитељима дођем до идеалне играчкице. Цене су индивидуалне и зависе од величине производа тј. уложеног рада и материјала.


  • Планови за даље?
При сакупљању повратних информација о квалитету мојих услуга и самосталном истраживању на интернету, дошла сам до неких нових идеја који се тренутно налазе у иницијалној фази израде прототипа. О чему се ради, не бих тренутно да откривам али ће свакако донети осмехе и радост у наше дивне породице.






Гле чуда! Правог чуда које потиче има своје порекло. Чуда које има своје лице и наличје. Чуда које живи онда када нико не зна да има тајни живот. То, чудо јесте лудо. Како чудо може бити лудо? Није ли свака луда и недостижна жеља, чудна жеља? Колико пута сте себи рекли да је нешто превише чудно и превише лудо да би било реално? Довољно пута да и сами почнемо да верујемо да је све оно што нам се у исто време чини и лудим и чудним реално. Тако је и са овим чудима. Сигурно се питате како чудо може да има своје порекло? Како чудо може да живи онда када нико не зна да оно има свој живот? Данас имам част да Вам откријем мајку, сестру и рођаку свих чуда света. Ко је она, сазнајте у причи која у себи увек крије неку нову причу.


  • Представите се. (Име, презиме, занимање, хоби, ваша животна радост/филозофија)
Зовем се Ива Милошевић, наставник сам у средњој медицинској школи, мој хоби (између осталог) је и Чудо Лудо. „Животна радост“, филозофија или мото...У сваком од нас чучи једно дете што воли да се игра.


  • Шта је, када и како је настаo пројекат cudo_ludo?
ЧудоЛудо су играчке за велике и мале, настале пре месец дана, као опипљив предмет, идеја је нешто старија, а настала је као последица свакодневних изазова која намећу два дивна дечака узраста 11 и 9 година (оригинална чудовишта).
  • Ко Вам помаже у изради сваког од чудеса, обзиром да је сваки уникатно дело? Шта се све налази у Вашој понуди?
У понуди су играчке чудовишта, торбице са њиховим ликом и израда персонализованих чудовишта по жељи купца а по узору на неко њихово чудовиштанце.


  • Коме су намењени производи cudo_ludo?
Нема границе, мали и велики.


  • Којим темама се бави cudo_ludo? Шта Вас мотивише? Где налазите инспирацију?
Инспирација је у ситним стварима које се дешавају на свакодневном нивоу. Теме су разне, јер свако чудовишта припада некој породици, па тако имамо зезаторе, чупавце, шарене стомачиће, чуваре, принцезе...


  • Како васпитачи/васпитачице, учитељи/учитељице, родитељи и деца реагују на производе cudo_ludo? Позитивни/негативни коментари.
Врло позитивно, изненеђујуће је да им се више обрадују девојке и маме од клинаца и клинцеза (што потврђује мој мото), али сваком набаце осмех на лице.


  • Да ли сматрате да је у данашње време тешко подсетити људе на срећу? На детињство? На машту?
Темпо живота, у данашње време, нам не дозвољава да застанемо свако мали и удахнемо дубоко, а то је кључно, да  ствари не би пролетале поред вас.


  • Да ли деца данашњице знају да маштају? Како им cudo_ludo помаже у томе?
Колико се клинцима пружи, првенствено у смеру прича, књига, шетњи, изазова, експеримената...толико ће маште и да се добије. Чудо Лудо помаже деци да смисле неку причу, измаштају, испричају, да се не боје чудовишта.


  • На који начин можемо доћи до производа cudo_ludo? Ваш контакт, цена?
Најбоље посетом мог инстаграм профила cudo_ludo, тамо се могу прочитати све приче и видети чудовишта, за даљи договор размењујемо поруке у ДМ-у или се чујемо. Цена чудовишта је 1000 дин, већих, а бебе чудовишта су 500 дин.

  • Планови за даље?
За сада их немам, звучи лудо али тако је. Тренутно уживам у кројењу, шивењу, писању прича и осмишљавању сваког чуда посебно.

 


Језик је систем комуникације који је заједнички за одређену групу људи. Мора се рећи да универзални језик не постоји, већ да постоји одређени језик, односно језик одређене групе. Језик је друштвена појава у којој се одражава и којом се изражава друштвено сазнање. То је најразвијенији симболички систем. Језик има две основне информативне фукнције: изражавање и саопштавање. Оне заједно чине јединствен систем говорења. Језик је састављен од елемената и јединица који су узајамно повезани и међуусловљени тј. постојање једног условљено је постојањем другог елемента. Ови саставни делови чине структуру језика. Основни делови стуктуре језика, говорни глас - фонема, морфема, реч, синтагма и реченица, налазе се у односу хијерархијске повезаности, надређености и поређености. Зашто је важно познавати основе језика? Зато што се родитељи труде да пре поласка у школу деца усвоје не само језик, него и писање. Зашто је то погрешно? Зашто је то исправно? Покушаћемо да дамо одговор на питања, али пре тога би требало да се упознате са три логовежбанке које су осмислиле и обликовале Драгана Џенопољац и Данијела Родић. У питању су логовежбанке Графомоторни низ, Положај фонема у речима и Аудитнивна дискриминација које ће детету олакшати усвајање основа писања, изговора и положаја и наглашавања слова/слогова у речима. Зашто је важно да дете пре усвајања основа писања усвоји графомоторни низ, сазнајте.

  
Логовежбанка - графомоторни низ“ друга је по реду вежбанка која прати идеју аутора да деци предшколског узраста и млађег школског узраста помогне при усвајању основних графомоторних вежби. људску способност, а уједно и најсложенији облик језичке делатности. Сам чин писања обухвата знање, умешност и вештину правилног графичког обликовања слова. Учење писања почиње визуелним, аудитивним и сензо-моторичким перципирањем и увежбавањем графичких облика слова у оквиру писма које се стиче. Овладавању вештином писања претходи релативно дуг пут развоја графомоторних способности. На том путу графомоторни низ представља један од задатака који би дете требало да савлада. На свакој страни је предвиђен простор за вежбање на основу егземпларног модела на којем би деца аналогно усвајала правце у писању и кружне правце. Аутори су дали могућност избора и прилагођавања задатака у складу са способностима детета.


Логовежбанка - положај фонема у речима“ представља вежбанку за стимулацију развоја фонолошке свесности. Гласови су одређени према положају у речима са посебним задацима. Занимљиво је да дете може усвојити сазнање, од најранијег узраста, о гласовима, положају гласова у речима, положају фонема у речима. У првом делу Логовежбанке су вокали и уз њих се увежбава одређивање положаја фонема- иницијалног, медијалног и финалног положаја у речима. У другом делу Логовежбанке су остале групе гласова (плозиви, африкати, фрикативи, назали и латерали), по 30 илустрација за сваки појединачни глас. Трећи део Логовежбанкеје речник илустрација. Визуелна подршка за одређивање положаја фонема у речима је слагалица из три дела, односно, три позиције. Слагалица представља реч, која има почетак, средину и крај. Задаци се решавају бојењем делова слагалице: иницијални положај- први део слагалице, медијални- други део, а финални положај- трећи део слагалице. Значај „Логовежбанка - положај фонема у речима“ лежи у чињеници да има трајно деловање те ће дете аналогно понети сазнање за препознавање наглашеног слога.


„Логовежбанка - аудитивна дискриминација“ представља наставак вежбанке „Логовежбанка - положај фонема у речима. Задацима аудитивне дискриминације процењује се способност препознавања дистинктивних обележја гласова, изоловано и у кратким речима. Аудитивна дискриминација се сматра веома важном у почетним фазама усвајања језика, док касније почињу да доминирају сложенији процеси (значење, синтаксичка структура и контекст), па ниска корелација узраста и постигнућа у домену аудитивне дискриминације није изненађујућа. Но имајући у виду да је применом другачијег инструмента процене, који садржи већином једносложне псеудоречи, у популацији деце 8–11 година, утврђено да се ниво способности аудитивне дискриминације разликовних обележја фонема значајно повећава са узрастом (Глигоровић и сар., 2005), могуће је да су добијени резултати условљени дизајном задатка, који садржи изоловане гласове и двосложне речи деци познатог значења. Ауторско дело „Логовежбанка - аудитивнадискриминација“ састављено је на тај начин да се може прилагодити детету кроз игру у свакодневном раду. Значај логовежбанке лежи у чињеници да је могуће кроз игру речима усвојити нове појмове које ће касније дете употребити на правилан начин у говору.


Јелена Стошић Јовић, М.Sc.


Koliko često uhvatite sebe kako jurite za velikim stvarima i velikim snovima a pritom ste svesni koliko su neki od njih teško dostižni? Sigurno se i sada, dok čitate ovaj tekst, preispitujete i otkrivate da ste u potrazi za nekretninom, poslom ili nekim snom koji treba da se sanja još dosta godina. Zato je važno ići malim, malecninim koracima. Sanjati male snove svake večeri i buditi se u realizaciji istih. Ne trčati za materijalnom ispunjenosću, nego za dušom. Trčati za decom, trčati sa decom. Na toj stazi pratiće Vas tim koji će svaki korak odrastanja pretvoriti u neodrastanje. Ko je tim koji stoji iza projekta koji brine o udobnosti, komforu i lepoti neodrastanja, saznajte.


  • Predstavite se. (Ime, prezime, zanimanje, hobi, vaša životna radost/filozofija)
Prvenstveno zahvaljujemo se na prilici da kažemo nešto više o sebi i to upravo kod Vas koji zračite jednom kompletno pozitivnom energijom. Ja sam Tijana Pantić, diplomirani strukovni ekonomista. Ono što me je verovatno i usmerilo u pravcu kreiranja ovog brenda je odabir moje srednje škole -tehničar modelar odeće. Svoj kreativni deo sebe sam uvek upotpunjavala šivenjem različitih predmeta za svoje potrebe u početku kao hobi, kasnije kao primarni posao. Kvalitetno iskorišćen dan u pozitivnom duhu je ono sto je moja životna filozofija, a radost je to što ćemo se moj suprug i ja ostvariti kao roditelji kroz par meseci.


  • Šta je, kada i kako je nastavo projekat tiny__co?
Ideja je nastala tako što je naišao period da sam u svom okruženju imala dosta novorođenčadi. Kako bih napravila unikat za te mališane šila sam ih sama, što je imalo jako dobar feedback od samih roditelja jer su to pre svega pametni i važni predmeti koji daju bezbednost i čine komfor malisanima od prvog dana. Smišljala sam idealnu kombinaciju za svog mališana i smišljajući razradila nekoliko varijanti koje se sada nalaze na našim profilima kao i na sajtu. Zvanično Tiny&co online prodavnica je pokrenuta septembra 2018. godine.


  • Ko Vam pomaže u izradi svakog od čudesa, obzirom da je svaki unikatno delo? Šta se sve nalazi u Vašoj ponudi?
Moj suprug je operativac na terenu, on je tu da mi sve od potrebnog nabavi i nakon izrade upakuje. Sam proces izrade je moj deo, tako da smo napravili organizaciju koja za sada sve postiže.

U našoj ponudi nalaze se razne vrste ogradica za krevetac, posteljinice, vrteske, baldahine, prostirke za igru, pletene lutkice raznih veličina i oblika, šatori za igru, dekor jastuci... Sve je od 100% pamuka i antialergijskih punjenja. Naš fokus je na kvalitetu, a roditeljima smo pustili na maštu da naprave idealnu kombinaciju za svog mališana kombinacijom raznih dezena za konkretan proizvod.


  • Kome su namenjeni proizvodi tiny__co? Od koga ste naučili kako da izrađujete čuda koja izrađujete?
Tiny&co proizvodi su proizvodi za budućnost! Kada pominjemo budućnost želim da naglasim da Tim Tiny&co upravo tome daje najveći značaj, shodno tome da stvara komfort u prvim mesecima onome koji je suština budućnosti a to je novi život! Proizvodi su razmena pozitivne energije pre svega. Radost roditelja koji smisle kombonaciju za svog mališana, ljubav kojom mi to odradimo i komfor koji mališan na kraju koristi.

 
Ideje su dolazile i jos uvek dolaze. Ni jedan proizvod u svom prvobitnom stanju nije ni sličan kao sto je danas. Razni procesi su usledili da bi se svaki proizvod doveo na najviši nivo.


  • Kojim temama se bavi tiny__co? Šta vas motiviše? Gde nalazite inspiraciju?
Jedina temu koju obrađujemo jeste širenje pozitivne energije, a najveća energija se upravo krije u deci a tu je i svaka inspiracija i motivacija.


  • Kako roditelji i deca reaguju na proizvodе tiny__co? Pozitivni/negativni komentari.
S obzirom da roditelji sami biraju i dezen i boju i funkcionalnost proizvoda na kraju budu prezadovoljni, a mališani su kao na oblacima.

 

  • Da li smatrate da je u današnje vreme teško podsetiti ljude na sreću? Na detinjstvo? Na maštu?
U suštini nije, bar kad je reč o našem načinu prodaje proizvoda, roditelji ili prijatelji koji naručuju proizvod su u momentu odabira prizvoda i dezena dosta maštoviti i uglavnom su komentari na temu zašto ovo nije bilo kada smo mi bili deca. Generalno, živimo svi ubrzano i sve radimo u hodu, ali možda tu baš treba napraviti kočnicu i osvrnuti se na stvari koje vrede jer one mogu biti dodatna energija za buduće korake u životu.


  • Da li deca današnjice znaju da maštaju? Kako im tiny__co pomaže u tome?
Deca su rođena da maštaju i očekuju svet dobar i čist kao što su i ona. Naši proizvodi su pretežno  za bebe, ali postoje dva proizvoda, za sada, koja smo namenili deci koja žele svoj Kutak i da u njemu stvore svoj svet oko sebe. Svako od nas je na različite načine kao mali pravio šatore uz pomoć stolica, stolova, kreveta itd.

 
Mi smo to obradili na naš način i napravili šatore i prostirke za igru gde se najbolje mašta. Mogu se koristiti i u kuci i u spoljnim uslovima, pa je to negde ono što daje mogućnost da deca sanjare i maštaju. Lični stav je da tableti i mobilni telefoni u rukama dece do bar prvog razreda nema smisla niti potrebe jer se ograničava dečija mašta, razmišljaju samo o onome što vide a dečija mašta nema ograničenja, zar ne?


  • Na koji način možemo doći do proizvoda tiny__co? Vaš kontakt, cena?
Naši proizvodi dostupni su na našem sajtu www.tinyco.store kao i na stranicama Fb: Tiny&co  Instagram: tiny__co. S obzirom da ispunjavamo zavheve svakog klijenta na načun koji oni zahvataju, najbolje je kontakt porukom ili na broj telefona: 0641233420.

Ono što nas izdvaja na tržištu jeste visok kvalitet u kombinaciji sa odabirom dezena po želji i jako pristupačna cena.

 
  • Planovi za dalje?
Za sada ostajemo na ovom nivou, mini porodični poslić koji ispunjava moju kreativnu stranu. Ako bude sve išlo kako ide za sada plan je da se otvori radionica koja će omogućiti da svako ko želi može da dođe i uživo pogleda naše proizvode.