twitter
rss

Када деца не желе да једу све што се постави испред њих, настаје креативно сервирање хране, а када храна постане уметност, настану Весели залогаји.
Данас имам прилику да Вам представим маму која је смислила оригиналан начин борбе против „неједиша“.


  • Представите се. (Име, презиме, занимање, хоби, ваша животна радост/филозофија)
Ја сам Катарина Стојковић, дипл инг менаџмента, са вишегодишњим искуством рада на радију (водила сам и уређивала јутарњи програм), у ТВ продукцији (радила сам као извршни продуцент и организатор на бројним великим тв пројектима) и у маркетинг сектору (од осмишљавања кампања, преко организације евената до снимања реклама). Такође, аутор сам великог броја сценарија за тв пројекте и дешавања најразличитијих карактера. Све што радим, уједно сматрам и својим хобијима, пошто обожавам послове које сам радила и које и данас радим. Увек сам била активна на више поља и то је управо оно што ме и покреће, мотивише и инспирише. Посебан хоби су ми и књиге, које обожавам и мислим да их имам чак неколико хиљада. Данас се највише радујем својој деци, и њиховом напретку у сваком смислу!

Весели залогаји су продукт мог новог интересовања, који је настао када см добила прву ћерку, па и мало пре тога, још док сам била трудна. Тада сам интензивно почела да истражујем сегмент здраве и сирове хране и полако га уводила у сопствену исхрану и касније исхрану деце. Главна ствар на којој су засновани Весели залогаји су рецепти без употребе белог шећера и белог брашна, уз обиље воћа и поврћа, али и житарица као што су: просо, хељда, киноа, овас, сочиво... Све интензивније сам почела да конзумирам и кокосово уље, агава и јаворов сируп, урме, какао путер, бадем, индијски орах, лешнике... Од свега овога настајала су дивна јела, која су одушевљавала моје пријатеље, па је отуда и кренула идеја да се све уобличи као књига, доступна свима и свуда. Вулкан издаваштво је одмах подржало моју идеју и Весели залогаји су се убрзо нашли на тржишту. Део читавог пројекта је и тањирић који је деци додатна иснпирација да из њега једу здраво, а при томе и да уче лепе манире сервирања хране и конзумирања исте. Паралелно са књигом се развијао и блог, ФБ страница и Инстаграм профил, путем којих данас добијам сјајне поруке о свемо што радим, на шта сам посебно поносна.

Једини мотив и идеја читавог пројекта је афирмација и деце и одраслих да се хране здраво! Промене које се дешавају у нашем телу када му «сервирамо» здраве ствари су невероватне, а то је посебно важно за најмлађе. Књига Весели залогаји није намењена само деци, иако на први поглед тако изгледа. То је један озбиљан кувар са бројним здравим рецептима, од којих су сви сервирани на креативан начин, како би деци били примамљиви за конзумирање. Исти случај је и са текстовима, односно рецептима који се могу наћи на блогу. 

Када добијете децу сви животни приоритети вам се мењају и све је усмерено углавном само ка њима. Тако сам и ја смишљала на који начин да их мотивишем да поједу све из тањира и да у паркићу, када виде другу децу да једу чоколаде и чипс, они не похрле да траже то исто. Овим триковима које сам описала кроз књигу и блог сам упела да реализујем своју замисао, а и друге маме ми јављају да и њима одлично иде уз моје савете J.


Као што сам рекла, Весели залогаји су за све генерације. Рецепти су озбиљни, али лако и брзо прављиви, па сви чланови породице могу уживати у припреми. Често се шалим па кажем да су чак и тањирићи за све, пошто се понекад маме и тате више играју док аранжирају оброк, од саме деце. Књига и блог су подељени на сегменте: слано, слатко и напитци, а уз саме рецепте пласирам и бројне савете на веома јасан и конкретан начин. Тако на пример маме треба да знају да кокосово уље није добро само за колаче, већ је одлично и као крема за лице.


  • Како васпитачи/васпитачице, учитeљи/учитељице, родитељи и деца реагују на производе Веселе залогаје? Позитивни/негативни коментари.
Бројне објаве, позиви за тв гостовања, схаре-овања рецепата и сл најбоља су потврда да људи воле, читају и прате Веселе залогаје. Статистички параметри који се тичу блога су сјани, а да је све то иновативно и квалитетно најбоље потврђује и податак да су Весели залогаји сврстани у ТОП 50 онлине ствари за 2016 годину, према ПЦ Пресс-у. Занимљиво је да је награда стигла у тренутку када су Весели залогаји у етру постојали само два месеца! Са друге стране, морам да кажм да нисам ни мало сујетна и да и критике радо прихватам. Деси се понекад да направим грешку, на коју ми неко од читалаца скрене пажњу, па одмах то исправим и наравно захвалим се на помоћи и подршци. На крају крајева, ово радим због све деце, не само моје, тако да су жеље, идеје и коменатри свих иткако добродошли и радо их уважавам!


  • Да ли сматрате да је у данашње време тешко подсетити људе на срећу? На детињство? На машту?
Мислим да јесте! Али има нас који не желимо да одрастемо, по неким основама, а ту убрајам и вас и себе J Као што ја уживам у припремању и декорисању хране са својом децом, у писању постова и фотографисању, тако и ви уживате у послу који радите и мислим да је то прва ствар коју треба испоштовати да бисмо били срећни. Послови које сам радила нису увек били добро плаћени. Много тога сам и раније, али и сада радила без икакве надокнаде. Важно је радите оно што волите, да је то квалитетно и бићете срећни, посебно ако и други људи то запазе и похвале.


Деца и тек како знају да маштају, само их ми често спречавамо да то раде. То је наравно погрешно, а мислим да им Весели залогаји управо пружају могућност да искажу своју креативност и маштарије. Дозволите деци да кувају са вама, иако ће кухиња после тога бити у хаосу, али та доза среће и радости коју ћете им тим чином уприличити важнија је од свега осталог.


Постоји продавница на страници veselizalogaji.rs, а комуникација је могућа и путем друштвених мрежа. Такође и књига и тањир се налазе у продаји у Вулкан књижарама. Цена тањира је 1225 дин, а књиге 1990 дин за меки, одн 2490 дин за тврди повез. Често на друштвеним мрежама имамо неке акције, зато нас пратите. :)


  • Планови за даље?
Има их доста, али искуство ме је научило да не причам док не крену у реализацију! Биће нешто такође занимљиво и тицаће се читаве породице, њеног окупљања и заједничких активности!


П.С. Често кажем да када има воље, има и начина. Ова супер мама нам је дала два начина. И тањир и књигу. Ви одаберите начин који ће Вашем детету или Вама пријати. Мој начин ће бити представљање овог тањирића на мало другачији начин, а сваки од начина делим са Вама.
П.С.С. Хвала, Катарина, на послатом поклону.




Јелена Стошић, M.Sc.



0 коментара:

Постави коментар