twitter
rss

Тражећи креативну личност недеље, случајно сам наишла на страницу Фррћокла. Првенствено сам била заинтригирана именом бренда, а касније и самом личношћу особе која стоји иза Фррћокле. Ко је она? Сазнајте:


  • Представите се. (Име, презиме, занимање, хоби, ваша животна радост/филозофија)
Ух ово не може краткo J. Ја сам Мирјана Манојловић, девојачко Пантовић 😁 из сликарско-просветарске породице, графички и веб дизајнер по струци, срећно несуђени професор италијанског, песник од своје шесте године и што је најбитније мама једне девојчице. Kомплексни сам креативац са свим својим сновима, страховима, анксиозностима, тананостима и огромној одлучности и вољи да стварам, да будем корисна и практична као и сваки земљани знак (бик) - сад се већ осећам као да пишем споменар, ок, омиљена боја ми је зелена и одлично певам! 😁 

 
Никада све моје љубави и склоности нису могле да се обухвате једним послом тако да сам каријеру започела као ТВ водитељка, највише се задржала у струци веб дизајна и гејм арта (game art) до декорације венчања, да бих се напослетку као мама, нашла у новом свету бајколиких аксесоара за косу и илустација за децу, а имам неки чудан утисак да ту није крај. 😁 Мој живот био је испуњен гомилом разних супротности (написаћу једном текст о томе) па ми је писање увек био и вентил и насушна потреба. Иако је инспирација за писањем песама пресушила, писањем се и даље бавим на блогу www.miamanolo.com где бих волела да и више пишем о свом животу, духовитим и мање смешним родитељским догодовштинама, декорацијама и уради сам пројектима. Животно-пословна филозофија: Трчи своју трку најбрже што можеш и не осврћи се. Више животна филозофија: слушај свој инстинкт и ради оно што волиш.


Никада ме нису интересовале траке рајфови, шнале, (сем цветова које смо носили у фолклору) шта више, питала сам се ко то уопште може да ради 😁. Онда се родила ОНА и ја сам упловила у неки други свет који не можеш знати ако ниси родитељ, жао ми је! 😁 У једном тренутку госпођица је била позвана на један пријем и преда мном се отворио свет Пинтереста и аксесоара за бебе. Мало сам гуглала и схватила да не могу да нађем то што ми треба, а знала сам да могу да створим траку за косу која ће се слагати са предвиђеним аутфитом и допунити га савршено. Чак сам једва чекала да набавим материјал и почнем. Kако скупи поклони нису долазили у обзир, уникатан поклон изгледао је као савршено решење, па је тако настала још једна трака за годпођицу која нас је угошћавала. 

 
Обзиром да сам по природи предузимљива и да сам била задовољна резултатом решила сам да направим фејсбук страну да видим има ли одизива. Ствари нисам препустила случају па сам поред живахне бебе цртала лого и осмислила читав визуелни идентитет. Име је дошло као карактеристика и мене и ћерке јер смо обадве коврџаве и речи "фрћкава коса" како се у мојој родној Мачви каже 😁. То фрр фрр ме је подестило на маце које је беба обожавала у то време па сам решила да заштитни знак буде маца ФррћоклаБудући да је кућни буџет био кратак за моју плату и да ми је било тешко да испратим дуге и комплексне веб дизајн пројекте и хировите клијенте, а задужења су постајала све већа, решила сам да покушам да од ове ситуације направим "бизнис" где ћу потпуно уживати креирајући траке за бебе по угледу на свет, а опет нешто потпуно моје и попуњавати кућни буџет. Било је то у децембру претпрошле године и до сад је кроз Фррћоклу прошло мнооого задовољних мама и беба показујући ми да сам на правом путу.


  • Kо Вам помаже у изради сваког од чудеса, обзиром да је сваки уникатно дело?
Хвала, јел сад глупо да кажем да све радим сама и однесем ловорике?😁 Ћерка ми најбоље помаже ако се игра нечим другим, мада је чешћи сценарио њена акробација да ми се попне у крило баш у тренутку док држим иглу или врући силиконски пиштољ, а омиљена игра јој је певање "тата прстић" док држи моје конце на сваком прстићу по једну боју. Мало ко зна да је битан део Фррћокле и мој муж који вам шаље траке свако јутро или трчи пред затварање поште па је неретко и закључа😂 Он прискаче у свим мојим логистичким подухватима, тражења праве нијансе материјала по целом Београду, прављења полице или дрвета за штанд, игрању са дететом док радим, бригом о кући, и огромна ми је психичка подршка и потпора у послу. Све везано за осмишљавање колекција, прављење, дизајнирање, комуникацију са купцима и маркетинг радим ја. 

  • Kоме су намењени Фррћокла производи? Шта се све налази у Вашој понуди?
Фррћокла су претежно траке за косу за бебе и илустрације (постери) за бебину/дечију собу. У понуди су и брошеви-шнале за маме, сетови за маме и бебе, и цветови-шнале за младе за косу или као појас за венчаницу. Највећи "фанови" фррћокле су бебе (тек рођене као и слављенице) и њихове маме, а највише се радују девојчице које једва чекају да им стигну њихове уникатне траке или рајфови. Заправо свако може да пронађе нешто у Фррћокли, било да је то турбан трака за нас старије или нежна илустрација за дечака, о свему се договарамо. Фотографије задовољних лица и љубав која се у Фррћокли дели је непроцењива.


  •  Kојим темама се бавите? Шта Вас инспирише?
Хм, инспирација код мене долази одједном и морам да створим то што сам замислила. Kада мало боље размислим схватим да ми је највећа инспирација природа и сами материјали. Трендови такође имају одређен утицај на мене. Цвеће обожавам и неретко се заљубим у структуру неког цвета па желим да покушама да га направим изнова и изнова. Нова колекција трака за косу Органик Ботаник (Organic Botanic) је потпуно инспирисана пољским цвећем и природним материјалима. Желела сам да пренесем осећај среће брања ливадског цвећа и тих готово романтичих тренутака у мом детињству. Рецимо да би речи које најбоље описују ове траке биле природно и рустично. Оно што је најбоље у новој колекцији је да се траке везују па могу да их носе и маме и девојке и бебе😁 

Kада је о илустрацијама реч инспиришу ме осећања и мисли, неописива мајчинска љубав, снови и жеље и поруке бодрења и све оно што моје дете у том тренутку занима. Када је била беба измишљала сам јој песме које и данас пева и разне приче о животињама које сам илустовала. Дивно је када ваше илустрације оживе у причи и развију свет маште вашег малог детета.

  • Kако родитељи и деца реагују на Фррћокла производе? Позитивни/негативни коментари.
Kако да вам објасним колико љубави има у Фррћоклиној заједници😁 Та заједница је још увек мала али сам само потврдила оно да се љубав љубављу враћа и то на разне неочекиване начине, а добар глас далеко се чује па се полако шири. Људи су сада навикли да могу да рачунају да ћу им изаћи у сусрет, да ћемо проћаскати од тога шта им заправо треба да употпуне аутфит до разних "мамећих" тема па се неретко дешавају и дивна пријатељства. Када ми пошаљу фотографије реакције девојчица јер ипак су бебе мале за реакције, то су најдивније срећне изненађење очи због којих вреди све радити. Маме ми предивним порукама и речима подршке дају дају и снагу и идеје за нове проиводе и колекције. Иако због њохових дивних реакција знам да ћу направити нешто лепо сваки пут имам трему и осећам се као да правим први пут😁 па одахним када стигне позитивна порука!


  • Да ли сматрате да је у данашње време тешко подсетити људе на срећу? На детињство? На машту?
Мислим да су људи жељни среће. Заправо тог осећаја безбриге и уживања, а некад им је потребна једна ситница како би се вратили у детинство, како би се радовали као деца, како би се осећали прелепо у неким лепим тренуцима, на неком лепом догађају или без повода. Будући да радим за бебе, желим свима да кажем да се сете и мама које су те бебе родиле и пролазе кроз деликатан период страха, љубави, бриге, измешаних емоција. Знам колико је и њима потребна пажња па и ситница као што је брош или шнала са лепом порукицом може да им да до знања да мислите на њих. Kада ми се баш маме јаве обично заједно измаштамо нпр траку у складу са мојим моделима, тако да у Фррћокли машта постаје стварност!

  • Да ли деца данашњице знају да маштају? Kако им Фррћокла помаже у томе?
Данашња деца су много креативнија него што се мисли, ем су напреднији од нас, не смем да кажем паметнији хехе, али то све што они знају и што расту заједно са технологијом отвара им нове видике и уопште им не смета, напротив. Волела бих да се те технологије (таблети, телефони) више користе у сврху развоја управо маште и креативних способности уместо гледања испразних и некад страшних видеа за децу. Мислим да их Фррћокла траке и илустрације често стављају у контекст који сами треба да надограде, који је описан а не довршен па самим тим се игра наставља када пређе у "њихово двориште". Никада не правим конкретне ликове нпр Мој мали пони за Мој мали пони тему траке, већ препуштам њима да са суптилним аксесоарам наставе маштање. Планирам у даљој будућности организацију радионица за децу где ће се уз помоћ перлица и маште развијати моторика и кративност и правити конкретни производи који би имали леп циљ као намену, то је за сад неразрађена идеја.


  • На који начин можемо доћи до Фррћокла производа? Ваш контакт, цена?
Фррћоклини производи налазе се најлакше:
 на фејсбук страници: Frrćokla - trake za kosu za bebe i devojčice:  
https://www.facebook.com/frcoklatrakezakosu/?ref=ts&fref=ts  
и инстаграм страни (име @миаманоло_фррцокла):    
https://www.instagram.com/miamanolo_frrcokla/
а цене се крећу од 600 до 2000 динара јер су производи заиста разноврсни. Обично ми је тешко да наплатим свој рад иако сам свесна да обављам свој посао на највишем нивоу и некад на уштрб здравља и на уштрб времена са дететом и да то мора да донесе приход у кућу, ипак често дајем попусте и правим добре понуде у договору са дивним људима који купују у ФррћоклиМожете ми писати и на: mirjanadesign@gmail.com



  •  Планови за даље?
Ах, ту су они краткорочни који се обављају у ходу као што су нова колекција, пробрани базари, затим размишљање о дистрибуцији производа по концепт сторовима до дугорочног плана који је рад на формирању бренда, и нечег што ми се чини далеееко - отварање концепт стора са ручно прављеним производима за децу од различитих произвођача. Такође сам одвојила Фррћокла постере на инстаграм страну: @FrrcoklaPoster где заједно са другарицом и мамом једног дечака Дуњом, правим илустрације за декорацију дечије собе и дома. Мислим да је време да се ми маме крафтерке које правимо за децу удружимо некако и продајемо на једном месту где ће свако моћи да дође и пронађе оно што му одговара. Ако неко зна како ево отворен позив да да предлоге и правне и друге! А ко не зна нека ме само подржи у идејама и раду, добра енергија се увек осети и врати!😁



П.С. Препорука малим и великим девојчицама, неодраслима и оним одраслим особама. Свима који свет маште желе да имају у својим рукама. Да, овај свет маште је опипљив. Овај свет маште са собом повлачи једну енергију која представља непресушни извор среће. Овај свет маште можете пронаћи само код Фррћокле.
П.С.С. Драга Мирјана, хвала на брду поклончића. 




Јелена Стошић, М.Sc.



0 коментара:

Постави коментар