twitter
rss

Када би вам се прошлост, будућност и садашњост сусрели у једној тачки која се дешава управо сада, како бисте реаговали? Да ли бисте више мислили о пропустима у прошлости који су се одразили на вашу садашњост или бисте размишљали о будућности која је променљива управо од тренутка који се дешава сада и овде? Размислите. Пред Вама је „Ноћ и магла“, књига Данила Киша коју је приредила Мирјана Миочиновић, а која представља скуп драме и филмских сценарија.

Слика преузета са: http://www.arhipelag.rs/knjige/noc-i-magla/

Остало је питање које се пославља на почетку. Када бисте се вратили у прошлост, шта бисте променили? Да ли би то били догађаји који су обележили садашњи моменат или људи који су обележили ваше бивствовање? Како сте сигурни шта бисте изменили? То је проблем са којим се суочава јунак који, попут Кафкиног јунака, нема име, обележја, лица и наличја. Јунак који није сигуран у све тренутке који су део његовог живота, али је у исто време сигуран људи који су обележили његов живот. Људи због којих је такав какав јесте. Људи без којих се не би могло. Кажу да нико није случајно део нашег живота. Неки људи су ту да нас науче, други да нас подуче. У сваком случају, и једни и други нас обликују и чине да научимо да разликујемо пожељно од непожељног, добро од оног што се дефинише као мање добро. Једна од личности која је незаборавни део нашег живота је управо она која нас васпитава и образује. Личност која је учитељица живота. У случају нашег јунака, то је учитељица.

Младић: Е, госпођо улчитељице... Знате ли шта сте ми тада рекли, пре двадесет година. Не сећате се? Рекли сте ми: Ти ћеш постати позната личност, лекар, писац, инжењер, можда глумац... и вратићеш се једног дана у нашу варошицу да потражиш своју добру стару учитељицу, госпођу Риго... Ја ћу тада бити, како сте говорили, ја ћу тада бити стара седокоса госпођа, заборављена од свих, па и од своје деце, и само ћу размишљати о томе: господе, шта ли је сада са мојим ученицима, каква ли им је судбина донела пут? Где су? Шта раде? Стотине, хиљада мојих ученика, где су они сада? Тако сте говорили, госпођо Риго...


Зашто је младић остао без имена? Можда да би се истакла личност људи који су обележили њега. Да ли он трагајући за прошлошћу трага за самим собом? Колико нас покушава да објасни себе и своје поступке тако што ће суочити прошли са садашњим тренутком? Запитајте се. Зашто је магла оно обележје које нас најбоље дефинише? И зашто ноћ? Која је личност имала утицаја на младића? Сазнајте у драми која носи занимљиве контрасте личности, догађаја и свега онога што се налази у есенцији нас самих.

П.С. Ако покушате да одговорите на ова питања, почећете да корачате лавиринтом постојања. Лавиринтом који нема излаза, јер је излаз у нама самима. Решење смо ми сами. Ако покушате да нађете јединствено решење, немогуће је. Неко је рекао да човек годинама хода лавиринтом упознајући људе, преживљавајући свакојаке догађаје, сакупљајући раличите успомене. Сви ти људи, догађаји, успомене чине лавиринт који је у ствари наш лик. И пре него пођете у потрази за собом, запитајте се која је личност имала највише удела у вашем корачању. Стога, ову књигу препоручујем свим одраслим људима који трагају. Можда ће им бити смерница како почети причу која нема краја.
П.С.С. Хвала издавачкој кући Архипелаг на послатој књизи. Вашу књигу можете пронаћи на: http://www.arhipelag.rs/knjige/noc-i-magla/. Иначе на сајту издавачке куће Архипелаг, можете пронаћи актуелни конкурс за најлепшу фотографију са књигом поменуте издавачке куће /http://www.arhipelag.rs/vesti/konkurs-najlepse-fotografije-s-knjigom-arhipelaga-2/.

Јелена Стошић, М.Sc.


1 коментара:

  1. Толико волим свог дечка, али преварио сам га и не могу да кажем како се то догодило, а он је открио, за нас је то била врло патетична ситуација. Прекинуо је са мном и блокирао ме на свим друштвеним медијима да нисам могао чак и до њега, то је трајало више од два месеца да сам скоро изгубио разум. Наишао сам на старог пријатеља који ме увео у чаролију, никада нисам вјеровао у чаролију, али покушао сам јер ми је стварно потребан мој дечко. Контактирао сам лорда Бубуза, вратара чаролије и учинио све што је тражио од мене јер ми је рекао да ће се мој дечко вратити по мене у року од неколико сати након што завршим с припремом чаролије, а 13 сати касније мој дечко ме назвао и извинио се за све то нам се догодило и обећали да више никада нећемо отићи без обзира на то што се догодило. Заветовао сам се да ћу свету рећи чуда која Господин Бубуза чини својом чаролијом. Контактирајте га данас за било који проблем путем е-маила: лордбубузамирацлеворк@хотмаил.цом или преко ВхатсАпп-а: +1 505 569 0396

Постави коментар