twitter
rss

Постоји једно шаренило. Шареније него што можете да замислите. У том свету шећерне вуне од маште живи једна Милена која свакодневно чини свет бољим местим. Да, свет може да буде боље место за све. Свет и јесте боље место за све. Зависи од нас самих, од нашег погледа на свет. Зато и постоје људи који нас активно подсећају да искључимо телевизор, компјутере, телефоне и вратимо се оном што нас чини оним што јесмо. Деца. Деца у души. Дете јесте отац одраслог човека, али од нас зависи какав ће човек дете постати. Све док су људи попут Милене међу нама, требало би да знамо да ће то дете остати дете у души.


  • Представите се. (Име, презиме, занимање, хоби, ваша животна радост/филозофија)
Зовем се Милена Макић. По занимању сам професор енглеског језика и запослена сам у средњој школи. Супруга сам и мајка двојице дечака, који мој свет чине шареним на хиљаде начина.


Рукотворинама сам почела да се бавим још у средњошколским данима. Најпре сам почела да израђујем честитке које сам поклањала пријатељима, а затим фото албуме, фото рамове, разне ситнице од папира. Име ми је наденула пријатељица која ме је звала Миленче, а имајући у виду сво шаренило боја које се могло видети у мојим радовима, настало је Миленчетово шаренило.
 
Након што сам постала мајка, јавила се жеља да нешто својеручно направим за своје дечаке. Тако се и родила љубав према шивењу. За релативно кратко време сам савладала технику машинског шивења и од тада се у потпуности посвећујем томе када су рукотворине у питању. Спектар производа које израђујем је заиста широк, то је једно право шаренило. Од портикли, несесера за бебе, врећа за чување пелена, дечијих и ранчева за одрасле, па све до грицки за носиљке, дечијих покривача и тихих књига.


  • Ко Вам помаже у изради сваког од чудеса, обзиром да је сваки уникатно дело?
За саму припрему и израду сам ја задужена, али су ту и моји мали помоћници, са својим питањима: “А шта то сада шијеш, мама? Како се та беба зове? Да ли је ми познајемо?” као и предлозима за нешто ново што могу да израдим. Ту је наравно и супруг, који ми је одувек пружао подршку, са којим се често консултујем, али је ту и као техничка подршка (већину пакета управо он шаље).


Производи Миленчетовог шаренила су намењени управо најмлађима, али поједине стварчице могу понети и њихове маме, а и тате, зашто да не.



Имајући у виду то да ме инспирише све што је повезано са малишанима, њихово одрастање је оно што заокупља моју пажњу при изради сваког производа, јер управо у Шаренилу могу пронаћи већину ствари које ће њихове бебеће, вртићке, а затим и школске дане учинити радоснијим.



  • Како васпитачи/васпитачице, учитељи/учитељице, родитељи и деца реагују на производе Миленчетовог шаренила? Позитивни/негативни коментари.
Радује ме то што сам углавном наилазила на позитивне коментаре када је мој креативан рад у питању. Мислим да се осети колико је пажње и љубави уложено у сваки израђени производ. Свака порука захвалности коју добијем је јак “ветар у леђа” и мотивација за даљи рад.


  • Да ли сматрате да је у данашње време тешко подсетити људе на срећу? На детињство? На машту?
Мислим да је задатак нас рукотвораца да својим радом учинимо животе других веселијим и шаренијим, јер поред свакодневних обавеза људи забораве да се опусте и уживају у малим стварима. Ја то, нпр. чиним и начином на који упакујем своје производе. Небројено пута сам добијала поруке од мама које су говориле како им је моје паковање улепшало дан. А ко би рекао да парче шареног папира, украсна трака и картица захвалности имају такву моћ? Ситнице су битне и лепо је умети радовати се малим стварима.


Малишани умеју да маштају, итекако. То видим по својим дечацима који јако лепо умеју да се заиграју (што ми јако прија у тренуцима док сам за машином), па започну разговор са својим играчкама и од тога направе читаву једну причу. Уживам док гледам како су тако мали спремни на тако нешто велико. А то само дечије искрене главице умеју. Ја им у томе помажем израдом тихих књига и коцки, које подстичу њихов моторички развој, али и креативност и машту.



Све оно што израђујем можете погледати на мојој Фејсбук страници Миленчетово шаренило и Инстаграм профилу milencetovo.sarenilo. Од недавно сам одлучила да тихе књиге које израђујем заслужују своје посебно место, те их можете погледати на Фejсбук страници Тихе књиге Мама Панда или Инстаграм профилу tihe.knjige.mama.panda. Тамо ме можете контактирати путем поруке и више се о свему информисати.




  • Планови за даље?
Не волим да правим дугорочне планове. Сматрам да је сигурније малим корацима ићи ка остварењу својих циљева. Наставићу да се бавим овим дивним креативним радом, колико ми то свакодневне обавезе и посао дозвољавају, а волела бих да за то времена имам што више. Идеја је у мојој глави пуно, па ћу се трудити да их једну по једну реализујем И бојим свет у шарено.




П.С. Дозволите да у који постаје претежно сив дођу боје. Зашто да свет буде једноличан када може бити шарен? Зашто једноставно када може уникатно? Зашто? Одговоре на ова питања можете пронаћи у Миленчетовом шаренилу које из дана у дан шири своју делатност. Милена и јесте доказ да се све може када се жели, да креативност нема само једну страну.

П.С.С. Драга Милена, хвала ти што си боје свог шаренила унела у мој свет. 

0 коментара:

Постави коментар