Јесен у мом крају. Не, ово није једна од тема коју ученици добијају за домаћи задатак сваке школске године када дође јесен (мада се наслови тема не разликују битно ни за остала годишња доба). Зар мислите да ћемо дивергентно мишљење детета развити ако изнова и изнова формулишемо теме за домаћи задатак на исти начин; ако тај исти домаћи задатаак не стигне свако од детета да прочита; ако покажемо детету један мотив за сликање/цртање и оно се управља по "том мотиву"? Сигурно нећемо. Настава српског језика и књижевности, управо због мотива дела која се обрађују у млађим разредима основне школе погодна је за интеграцију садржаја са осталим наставним предметима. Уколико би по наставном плану и програму требало обрадити наставну јединицу Јесен у мом крају, могли би одганизовати час у природи, где ће ученици бити проналазачи који ће своје проналаске претворити у нове продукте на часу ликовне културе. Неки од проналазака/продукта би могли да изгледају овако (више идеја можете наћи на: Учитељица која не жели да одрасте):
Направите венац за врата са мотивима јесени:
Подстакните ученике, да стварајући, певају или казују стихове о јесени (у нашем случају). Ни у ком случају ученицима не показујте "шаблон/шему" по којој би требало да раде. Што више сличних цртежа имамо, то смо мање успели да мотивишемо ученике да стварају. Нека креативност ученика буде мера ваше креативности и труда.
П.С. И да, заборавите да ученицима задате да пишу на тему Јесен у мом крају. Заборавите такав наслов и за остала годишња доба. Подстичите их да стварају, маштају, запажају.
П.С.С. Ако сматрате да би ученици требало да напишу тему Јесен у мом крају, дајем Вам само неке од предлога за интеграцију садржаја српског језика и ликовне културе:
- Ученици ће на часу ликовне културе правити играчке или маске од плодова јесени, а касније ће на часу српског језика играчке/маске проговорити и ученици ће се уживети у улогу своје маске. Овде можете задати да ученици говоре на тему: Јесен у мом крају, али из угла играчке/маске коју су направили. Неке од маски/играчака могу излгедати овако:
Сликa маски преузета са: Cantinho Pedagógico da Sil
Слика играчке преузета са: Pre-K Pages
- Ученици ће претходног дана добити истраживачки задатак да пронађу све песме за децу са мотивима јесени и забележе стих који им се највише допада. Како се исти стих не би понављао код више ученика, можемо ученике поделити у групе и задати им да свака од њих истражи песме једног песника. На следећем часу ће ученици казивати стихове који су им се највише допали и записивати их на табли, а затим ћемо од понуђених стихова направити песму коју ћемо записати на хамеру. На часу ликовне културе могу да од лишћа направе следеће: http://www.pre-kpages.com/fall-leaves-art-activity/
- Дан у природи. Ученици ће у природи имати прилику да запажају промене које настају у граду и природи. Ученике можемо организовати да једни говоре о променама у граду и бране град (зашто је боље јесен провести у граду) а други да бране село и природу (зашто је боље провести јесен у природи). Дебата је одличан начин да ученици изнесу своје мишљење, али и да науче да саслушају туђе. На часу ликовне културе би могли да направе макету села и града, с тим што ће ученици који су били у групи град- правити макету села; а ученици који су били у групи село/природа- правити макету града. На тај начин ћемо утврдити у којој мери су ученици слушали једни друге.
Мс Јелена Стошић
10. септембар 2016. 01:34
Odlicen album