twitter
rss

Некада се чини да се машта креће само у неким границама. Као да има оквир. Одрасли људи то мисле. Машта ни по коју цену не може имати оквир, као ни наше биће. Ако ставите ваше креативно биће у кутију, оно неће видети даље од те кутије. Чак и да ваше биће мора да буде део кутије (не волим речи мора, треба и сл.) онда се потрудите да та кутија буде одраз вашег креативног бића. Уместо што спутавате дете у себи, требало би да мало више водите бриге о њему. То дете у свима нама је оно што чини есенцију нашег бића. Ко смо ми, уствари? Можда сам већ поставила ово питање, али ме занима вас одговор. Ко смо ми? Нас не одређује посао којим се бавимо, гардероба коју носимо, емисије које гледамо... Нас одређује оно што носимо у нама самима. Искру светлости која је у стању да промени. Искру светлости која инспирише. Искру светлости која може да буде све. Неко је рекао: „Ти си све што можеш бити, зато буди све“. Немојте да одраничавате Ваше биће. Будите све. Данас имам прилику да Вам представим креативну личност недеље која је доказ да се машта не креће само у границама могућег, већ досеже границе немогућег.


  • Представите се. (Име, презиме, занимање, хоби, ваша животна радост/филозофија)
Моје име је Марина Шипка, по занимању сам дипломирани дефектолог, тренутно на мастер студијама логопедије на Факултету за специјалну едукацију и рехабилитацију у Београду. Хобија креативне природе имам разних – од малих ногу волела сам да цртам (у недостатку папира ту су били зидови док родитељи спавају), током основне а затим и средње школе посветила сам се и сликању (успут похађала и школе цртања и сликања у Панчеву где тренутно боравим), прошле године сам се опробала и у калиграфији, а од новембра и у декорацији предмета декупаж техником. Поред овога, волим да читам (нарочито теме из психологије), маштам и медитирам. Зависно од обавеза и мотивације неким од ових хобија посвећена сам више, некима мање, али сваки од њих допринео је развоју моје креативности и жељи да учим даље. Осим студијама, тренутно се највише бавим изучавањем декупаж технике. Основа мојих малих животних радости лежи у осећању испуњености када својим вештинама или знањем некоме испуним жељу, улепшам дан, пружим подршку, научим нечему новом или инспиришем на друге начине.

marina_sipka_art име је инстаграм налога који представља колекцију мојих радова и резултате претходно наведених креативних хобија. Сам налог постоји оквирно од новембра месеца када сам започела декорацију предмета декупаж техником, на предлог мени драгих људи који су сматрали да моје радове треба да види и шира публика. Испрва и нисам размишљала да своје радове продајем или радим по наруџбини, моја идеја била је да научим нешто ново. Почело је од рођендана моје мајке, тражила сам шта да јој поклоним, а онда се досетила обостране жеље да се опробамо у декорацији предмета, те сам јој купила почетни материјал. Уследило је изучавање декупаж технике путем туторијала и текстова нађених на интернету и експериментисање са различитим дрвеним материјалима и бојама. Недуго након тога, пријатељи и породица пожелели су да имају нешто од наших радова и тиме је продаја почела да се развија.


  • Ко Вам помаже у изради сваког од чудеса, обзиром да је сваки уникатно дело? Шта се све налази у Вашој понуди?
У изради ових радова учествује, осим мене, и моја мајка, а зависно од комплексности мотива које користим за декорацију, ту су и различити програми за обраду слика и интернет странице. Саме предмете израђују столари или други којима је израда репроматеријала за декупаж хоби. Временом сам оформила сарадњу са више дивних људи који су спремни да испуне моје замисли и тиме ми помогну да моје идеје поприме физички облик. Свакако, у изради учествују и сами купци ако се предмет ради по наруџбини, са својим жељама и потребама. У понуди су досад били „класични“ декупаж предмети попут подметача за чаше, послужавника, кутија различитих облика, комодица,  корпица, саксија, кућица за чај, четки за косу итд. Како се моје вештине развијају, тако се опробавам на различитим предметима.

Моји производи намењени су и онима који воле уметничке радове и лепо декорисане просторе, и онима које траже функционалне (декоративне) производе, било за себе или друге. Заправо, у својим радовима се у потпуности трудим да задовољим оба критеријума. Производи су намењени и онима који пожеле предмете са посебним мотивима које иначе не би нашли у продаји.

 

Којим темама се бави marina_sipka_art? Шта Вас мотивише? Где налазите инспирацију?
Теме које се налазе у нашим мотивима варирају зависно од тога коме је предмет намењен и коју ће улогу имати, али превасходно су ведре, романтичне, нежних пастелних боја и томе слично. Инспирацију проналазим на разне начине, било да сам усмерена жељама купаца или својим потребама. У неким тренуцима то буде и практичније, тражењем мотива одређеног типа, боје, предмета одређене улоге, или осмишљавањем како да одређени простор оплеменим новим детаљем. Мотивацију ми буди онај осећај задовољства када неки од својих радова на коме дуго радим приведем крају, и када исти другог усрећи.

  • Како други реагују на производе marina_sipka_art? Шта је то што ваше производе чини посебним?
Реакције других су такође један од оних елемената који ми буди мотивацију, узевши у обзир да је у сваком од мојих предмета уочљива количина уложеног труда и пажње, вођена љубављу према ономе што радим. Оно што их чини посебним јесте обиље детаља, хармонија боја, креативан и иновативан приступ наизглед обичним предметима, као и моја жеља да такав предмет буде функционално уметничко дело. Настојим да сваки мој рад представи све вештине које сам досад стекла, и да у потпуности ослика моју намеру да другог таквим предметом усрећим.

  • Да ли сматрате да је у данашње време тешко подсетити људе на срећу? На детињство? На машту? Како им marina_sipka_art може помоћи у томе?
Рекла бих да није, једина разлика је дефиниција среће која се код сваког од нас разликује, те иста бива више или мање достижна. Зависно од околности и потреба маштање може бити усмерено у различитим правцима, а оно детиње лако оживљено и чак препоручљиво, због свог ведрог карактера, те као такво има антистрес ефекат. За мене, креативни хобији су један начин излажења из свакодневнице и враћања свету у коме је све могуће. Моји радови усрећили су многе, остваривши њихове маштовите идеје.


  • На који начин можемо доћи до производа marina_sipka_art? Ваш контакт, цена?
До мојих производа можете доћи путем
инстраграм налога https://www.instagram.com/marina_sipka_art/,
фејсбук странице https://www.facebook.com/dekupaz.studio.pancevo/,
е-маил адресе sipkamarina@gmail.com.
Цене најпре зависе од предмета који се поручује, али се трудим да задовољим свачији џеп, те се у понуди могу наћи бројни прозводи ранга од 500 до 1000 динара, као и преко тога.


  • Планови за даље?
Имам бројних идеја за даље, почевши од проширивања продаје и асортимана, како дрвених, тако и других производа, као што су торбе и ципеле. Једна од замисли ми је да савладам дигитално цртање (досад сам сликала традиционалним техникама) и такве мотиве користим за декупаж. То би онда у потпуности били лични уникатни радови. Такође, волела бих да у нешто даљој будућности водим креативне радионице, како за одрасле, тако и за децу.



П.С. Ко смо ми? Ми смо оно што стварамо. Стварајте. Откривајте. Заборавите на кутију, коју поменух на почетку. Баците је. Та кутија ће Вам бити камен спотицања. Живите. Сијајте. Нека ваш сјај иде другоме у очи. И немојте да се плашите зато што сте такви. Не дајте никоме да угаси Ваш сјај. Јер, тај сјај, то је дете у Вама.
П.С.С. Драга Марина, хвала ти што си доказ очувања детета у себи. Хвала ти што си доказ да само сјај може очувати дете у нама самима. Хвала ти што препознајеш оно што је другачије (зато што се и сама бавиш онима који су другачији). Највише хвала на дином поклону који показује какав је свет у коме живимо и какав тај исти свет може да буде уколико му додамо мало нестварног. Јер свет и јесте чудо ако му додамо мало нестварног.




Јелена Стошић, М.Sc.


0 коментара:

Постави коментар