twitter
rss

Информациона ера која прогресивно напредује представља еру информација које су нам доступне. Питање које се поставља је на који начин управљамо датим информацијама и да ли знамо да их пронађемо у тренутку када су нам потребне. Како бисмо дошли до информације која се тиче општег знања у области културе требало би да трагамо и исчитавамо доста е-књига које се нуде. Можда смо у жељи да напредујемо заборавили да постоји једниставнији, старомоднији начин. Који је то начин, подсетите се.

Слика преузета са: http://www.kcknjizara.rs/?b=C633

Када је Сократ рекао: „Знам да ништа не знам“ обликовао је мисао непресушног извора знања. Потреба да се научи, сазна, открије је потреба сваког бића, посебно оних којима је потребно упућивање у додатну литературу. Зашто се у васпитно-образовном процесу дешава да ученици чија су интересовања далеко од самог васпитно-образовног процеса буду несхваћени? Ти ученици су често „укалупљени“ у само оне знања која се налазе на нивоу репродукције. Зашто код ученика не бисмо развили потрагу за знањима која су на нивоу синтезе и евалуације? Зато што је лакше замислити просечног ученика и све информације упутити ка обликовању питања и задатака који остварују образовне стандарде на основном нивоу. Лакши пут није и најисправнији пут. Зато крећемо путем којим се ређе иде. Путем који захтева прилагођавање наставе ученику. Сваком ученику. Зашто је тешко открити шта занима ученика и питања и задатке индивидуалиовати интересовањима ученика? Није тешко. Упућивање ученика на проналажење информација путем интернета може имати и негативне последице по ученика. Зато је важно посегнути за старомодним начином проналажења информација - путем књиге. Књига „Свезнање за децу“ нуди могућност не само проналажења информација него и могућност управљања информацијама које су креативно и необично представљене, а у исто време крајње једноставно и концизно сажете како би задовољиле потражњу за конкретним одговором. Области на које ће задовољити вашу потребу за проналажењем одговора су:

  1. Да ли сте знали?
  2. Свет.
  3. Живи свет.
  4. Научна лабораторија.
  5. Забава.
  6. Историјско благо.
  7. Када се то догодило?
  8. Тачно или нетачно.
  9. Спојите парове.


Сва савремена сазнања о свету и достигнућима у свим областима обликована су тако да подстакну истраживачки дух ученика. Најзанимљивије од свега је што се испод једне чињенице крије ближе објашњење, а све то захваљујући отварању информације. Како је могуће да једна књига понуди отварање ближих информација, можете сазнати само ако потражите књигу „Свезнање за децу“.

П. С. Веровање да нам информациона ера у већој мери користи је делимично погрешан став. Ако знамо да управљамо датим информацијама и да их користимо онда не би требало да буде проблема. Али... Требало би се вратити енциклопедијама у којима је концизно сажета информација која нам је потребна. Значај књиге "Свезнање за децу" лежи у чињеници да је скуп информација дат концизно, креативно и што је набитније на једном месту. Стога, препоручујем ову књигу свој деци, како би обогатила своје знање чињеницама које не могу наћи у свакој књизи. „Свезнање за децу“ је обликовано на начин који ће пробудити истраживачки дух детета. Свака информација је прилика за трагање, а што је најзначајније, прилика за обликовање васпитно-образовног процеса. Да, књигу могу користити и учитељи и учитељице у настави, јер свака од информација може послужити као емоционално-интелектуална припрема ученика за обраду наставне јединице сваког предмета. Да, сваког предмета. Од креативности учитеља/учитељице зависи у ком ће правцу обликовати дату информацију и како ће истом упутити ученике да трагају. Трагање и жеља за знањем би, захваљујући књизи „Свезнање за децу“, требало да буде основа сваког ко се бави васпитањем и образовањем деце.
П.С..С. Хвала издавачкој кући Креативни центар на послатој књизи. Вашу књигу можете пронаћи на: http://www.kcknjizara.rs/?b=C633


Јелена Стошић Јовић, М.Sc. 

0 коментара:

Постави коментар