twitter
rss

Дивно је бити девојчица! Док одрасташ откриваш нове могућности у животу. Твој однос са другима се мења. Понекад ти је највећи савезник мајка, понекад си блискија са другарицама. Почињеш да скапаш права пријатељства. Почињеш да се заљубљујеш. Али, није ни мало лако бити девојчица. Посебно у време када се све мења. Када се сама мењаш. Зато имам прилику да представим књигу која је намењена свим девојчицама. Књигу коју препоручујем управо због тематике којом се бави, проблемима одрастања.

Слика преузета са: http://www.kcknjizara.rs/?b=C284

Драге девојчице,

Како сте? Надам се да је већина вас до сада склопила пријатељства, а да сте се скоро све заљубиле. Уколико нисте, или вам нешто баш и не иде од руке, сада постоји решење. Решење није ћутати и не питати. Решење се добија тако што причамо о проблемима. Јер одрастати није лако. Сви се мењамо. Важно је да за то време промена схватите колико сте и даље вредне и лепе. Да, вредне сте. Вредне сте зато што нигде, али баш нигде на свету не постоји девојчица попут вас. Да, лепе сте. Многе од вас налазе себи мане. Нормално је да се мењамо током процеса одрастања. Али, уместо што себи налазите мане, нађите све оно лепо што вас описује. Сами себи смо највећи критичари. У књизи коју ти представљам, „ Како да преживиш ако си девојчица“ можеш пронаћи много корисних савета који ће ти олакшати понашање. Знамо да имаш много потешкоћа које се чине нерешивим. Решиве су, само их сагледај са друге стране. У томе ће ти помоћи ова књига. Даће ти конкретна решења за следеће проблеме:

  • Сви дечаци гледају у моју другарицу;
  • Никад нисам пољубила неког дечака;
  • Да ли је то страшно?
  • Мислим да су дечаци прави идиоти.
  • Волим га, али се не усуђујем да му то кажем;
  • Треба да носим протезу! Ужас!
  • Живим само с једним родитељем и то ми тешко пада;
  • Живим само с татом;
  • Живим само с мамом;
  • Нервира ме кад ме сви дечаци гледају;
  • Тату занима само мој брат;
  • Имам менструацију, то није пријатно;
  • Плачем без разлога;
  • Не желим да идем на базен с дечацима;
  • Никако да стекнем најбољу другарицу;
  • Моји родитељи гунђају кад телефонирам;
  • Нико не поштује моју приватност;
  • Неки човек ми је на улици показао свој полни орган;
  • Не желим да ми дају мушке надимке;
  • Не желим више да ме мама шиша;
  • Није ми дозвољено да сама одлучим шта ћи да обучем;
  • Нека одрасла особа присиљавала ме је на секс;
  • Мислим да је мој дечко заљубљен у моју другарицу;
  • Моји родитељи су желели сина;
  • Стално сам заљубљена;
  • Сатима разговарам с другарима на нету;
  • Боље се осећам у друштву млађих од себе;
  • Желим да се сама возим аутобусом;
  • Мој брат се подсмева мојим часописима;
  • Моје другарице разговарају само о крпицама, а мене то не занима;
  • Мој брат не ради ништа и понаша се као цар;
  • Мом брату дозвољавају све, а мени ништа;
  • Стидим се што додирујем стоје гениталије;
  • Тата ме стално мази, а то ме нервира;
  • У последње време мама је врло строга према мени;
  • Упомоћ, моје груди расту!
  • Сви се понашају према мени као према беби јер још имам меду;
  • Сва сам бубуљичава!
  • Ноге су ми длакаве, па се не усућујем да носим сукњу;
  • Плашим се да ћу се превише угојити;
  • Сви ме посматрају као промашеног дечака;
  • Имам само браћу;
  • Моји родитељи не желе да се шминкам.


Емануел Ригон и Бернадет Коста-Прад су препознале неке од проблема са којима се сусрећете док одрастате. Не муче свакога од нас исти проблеми, али ако нађете свој проблем међу овима, нађите књигу. Књига ће вам на најбољи могући начин помоћи да лакше одрастете. Не заборавите да разговарате са својим родитељима. Разговарајте о свему што вас мучи. Сваки проблем има решење, јер да нема решења не би ни био проблем. Сви ти проблеми одрастања ће вам помоћи да одрастете. До тада немате потребе да се бринете.

Срдачно,
Ваша Учитељица која не жели да одрасте

П.С. Књига „Како да преживиш ако си девојчица“ представља скуп питања, одговора и корисних савета који могу послужити свакој девојчици која се сусреће са потешкоћама одрастања. Вредност ове књиге није само у практичним саветима, већ и у тематици којом се бави а која покреће и табу теме. Зато што је толико табу тема, зато и деца наилазе на проблеме о којима ни са ким не смеју да говоре. Зато је не бих препоручила само девојчицама, већ и учитељима/учитељицама и наставницима/наставницама који се сусрећу са предметом Грађанско васпитање. Ова књига може послужити као узор који ће се налазити у неком сакривеном делу учионице. Да, мислим да ову књигу можете и сами направити како бисте конкретне проблеме решили. Нађите свеску. Нађите начина да онај који пише проблем буде сакривен од осталих. Нађите начина да ту свеску вратите поново на старо место са конкретним решењем проблема. Будите мудри јер су деца осетљива. Свака ваша реч се може протумачити погрешно. Зато ову књигу препоручујем и родитељима. Управо због речи које знају да упуте деци. Будите разумни. Сетите се како је бити дете. Сетите се како је бити дете које тражи своје место под Сунцем.
П.С.С. Хвала издавачкој кући Креативни центар на послатој књизи. Вашу књигу можете пронаћи на: http://www.kcknjizara.rs/?b=C284


Јелена Стошић, M. Sc.

0 коментара:

Постави коментар